vineri, 8 noiembrie 2013

Castraveti in saramura


Castravetii in saramura sunt o dragoste relativ recenta, pentru ca pana anul trecut puneam pentru iarna doar castraveti in otet. Cand am vazut insa anul trecut cat sunt de buni, am hotarat ca si anul asta tot castraveti in saramura voi pune.
Am avut ajutor de nadejde pe junioara mea ♥
Cantitati exacte nu voi da, pentru ca totul este relativ. Singura regula de tinut minte este ca la fiecare litru de apa se pune o lingura cu sare.

Ingrediente:
 - castraveti 
- sare
- cimbru
- marar
- boabe de mustar
- boabe piper
- foi de dafin
 - hrean (optional)


Castravetii i-am spalat foarte bine si i-am lasat intr-un lighean cu apa rece pentru cateva ore.
Am pregatit borcanele si am asezat in ele castravetii. Ii puteti pune intregi, sau taiati bastonase sau felii.
In fiecare borcan am impartit in mod egal boabe de mustar, boabe de piper, marar, cimbru si cate o foaie de dafin.
Daca doriti puteti pune si bastonase de hrean.



Intr-o oala mare am pus apa la fiert. La fiecare litru de apa am pus o lingura de sare grunjoasa. Cand apa incepe sa fiarba se opreste focul.
Fiecare borcan l-am asezat pe lama unui cutit si am turnat peste castraveti saramura fierbinte.



Borcanele astfel umplute le-am asezat pe masa si le-am acoperit cu tavi. Nu puneti direct capacele, pentru ca saramura fermenteaza si o sa va treziti ca apa iese din borcane.
Abia dupa 2 zile se pun capacele la borcane si se aseaza in camara.
Veti observa ca saramura este tulbure, dar asa este normal. Dupa aproximativ 10-15 zile saramura se limbezeste.


Pregatiti in acest fel, castravetii sunt foarte buni si se pastreaza foarte bine peste iarna. In plus ei se pot consuma si in dieta Dukan si in dieta Montignac, deoarece zeama nu contine zahar.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana