duminică, 27 ianuarie 2013

Gogosi umplute cu varza (de post)


De cand am invatat de la soacra mea sa fac gogosi de post, nu exista luna a anului in care sa nu le prepar de minim 2 ori. Noua ne plac mult si de foarte multe ori m-au scos din impas cand a fost vorba de musafiri sau de pregatirea pachetelului pentru scoala/serviciu/excursie.
Cu o alta ocazie am umplut aceste gogosi cu sunca si cu cascaval si au fost minunate!  Fetitei mele i-au placut in mod deosebit si ori de cate ori fac gogosi ma intreaba daca le fac umplute cu sunca si cascaval.
Zilele trecute am facut aluatul pentru gogosi de post si pentru ca aveam o varzuca care statea stinghera in camara, m-am gandit ca sigur o sa le placa mesenilor niste gogosi cu varza. Am avut dreptate! Nu apucam sa le scot bine pe farfurie, ca si dispareau! A trebuit efectiv sa ascund ultimele 4 gogosi ca sa pot sa le fac poza. Bineinteles ca dupa ce am terminat, gogosile au disparut instantaneu.

Ingrediente:

- 500g faina (cantitatea este aproximativa deoarece e posibil sa mai fie nevoie de 3-4 linguri faina in plus)
- 200 ml apa calda
- 12g drojdie proaspata (o jumatate de cubulet)
- 1 lingura zahar
- 1/2 lingurita sare
- 1 lingura margarina
- ulei pentru prajit
- 1 varza (1- 1 1/2kg)
- 1 ceapa mare
- 6 linguri ulei
- sare, piper macinat, cimbru uscat

Prima data m-am ocupat de umplutura. Varza tocata marunt am frecat-o in pumni cu un praf de sare. Am calit in ulei ceapa tocata marunt cu sare (1 lingurita rasa), piper macinat (1/2 lingurita) si cimbru uscat (1 lingurita plina). Cand ceapa a devenit sticloasa, am adaugat varza scursa bine de zeama lasata. Focul l-am pastrat mic si am amestecat mereu, pentru a evita prinderea de fundul cratitei.
Cand varza si-a schimbat culoarea, devenind galbuie, am oprit focul.
Modul de lucru si poze cu prepararea aluatului gasiti aici:
http://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2010/11/gogosi-delicioase-si-pufoase-de-post.html

Din coca am rupt bucati de aluat pe care le-am intins cu un facalet pe blatul de lucru, intr-o foaie nu foarte subtire. Pe jumatate din suprafata foii am pus varza calita, avand grija sa las marginea libera. Am format gogoasa, apasand bine marginile foii pentru a evita iesirea umpluturii afara in momentul prajirii.


Le-am prajit in ulei, intr-o tigaie cu peretii inalti. Stratul de ulei trebuie sa fie gros cam de doua degete.


Cand s-au prajit frumos pe ambele parti le-am scos pe servetele de hartie absorbanta.
Au fost servite cu pofta si n-au avut timp sa se raceasca.


Un singur cuvant care le descrie: DELICIOASE!!!!!
Sa ne fie de bine!

UPDATE 28.02.2016
Am incercat si varianta cu varza rosie ♥♥♥


Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana