luni, 5 octombrie 2015

Tort cu crema din lapte prins


Sa nu-mi zici draga cititorule ca nu ti s-a intamplat niciodata sa ti se prinda laptele la fiert! Nu? Serios? Doar mie mi se intampla asta? Este adevarat ca am amestecat laptele din doua cutii, una abia desfacuta si alta care statea de ceva vreme in frigider, dar nu cred ca sunt singura care face asta.
Pentru ca blatul era gata si isi astepta crema si pentru ca nu aveam nimic de pierdut, am hotarat sa-mi continui treaba si sa ignor faptul ca laptele s-a adunat in momentul fierberii. Fie vorba intre noi, oricand as fi putut face o budinca noua. Pana la urma s-a dovedit ca a fost o idee buna, iar budinca facuta cu lapte prins a fost delicioasa ♥♥♥

Pentru ca este vorba de un tort, m-am gandit sa il lipesc de o imbratisare virtuala si alaturi de un gand bun sa le trimit toate catre doamna Lubita, o doamna tare harnica si inimoasa pe care am cunoscut-o datorita provocarii Virtual Hug. Doamna Lubita, sau Lulu cum este cunoscuta in lumea virtuala, patroneaza un blog culinar tare dragut, Povesti din bucatarie, pe care va invit sa-l vizitati.
Lulu draga, ia priveste cum am dres eu busuiocul!

Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu faza de croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua
- 2 linguri tarate ovaz
- 1 lingura tarate de grau
- 1 lingura tarate de psyllium
- 1 lingurita faina de konjac
- 3 linguri slim sugar
- 1 lingurita aroma gel de cozonac
***Crema:
- 1litru lapte ( 800 ml mi s-au prins la fiert, iar in 200 ml lapte rece am dizolvat praful de budinca)
- 4 linguri slim sugar
- 2 plicuri praf de budinca caramel (Buddy)

Pentru blat am batut albusurile spuma tare. Continuand mixarea la viteza maxima, am incorporat in spuma de albusuri galbenusurile, aroma gel de cozonac si 3 linguri slim sugar.
Intr-un castronel am amestecat taratele de ovaz, taratele de grau, faina de konjac si taratele de psyllium. Cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare am incorporat acest amestec uscat in spuma dulce de oua.


Compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava rotunda de silicon (24 cm) si am nivelat-o.


Am copt blatul 45 minute la 160 grade, foc sus si jos, cu ventilatie.
Intre timp am pregatit budinca de caramel dupa indicatiile de pe plic. La mine laptele s-a prins in momentul fierberii. Daca nu aveti "norocul" asta, il puteti "ajuta" voi cu o lingurita de otet. In laptele prins fierbinte am amestecat praful de budinca amestecat cu indulcitorul, dizolvate in 200 ml lapte rece pastrat inainte de fierbere.


Am taiat blatul in doua foi cu ajutorul unui cutit cu lama lunga si zimtata.


Tava in care am copt blatul am captusit-o cu folie de plastic.
In tava am asezat prima foaie de blat, peste ea am turnat o parte din budinca fierbinte, apoi am asezat a doua foaie de blat si peste ea am nivelat restul de budinca fierbinte.


Am bagat tortul la rece peste noapte.
A doua zi am scos cu grija tortul pe un platou si am indepartat folia de plastic.
Tortul se feliaza foarte frumos si este chiar foarte bun ♥♥♥



Blaturile se inmoaie putin din cauza cremei, deci nu mai trebuie insiropate.


Sa ne fie de bine!!!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana