luni, 1 decembrie 2014

Guguluf umplut cu budinca - dukan style


La multi ani Romania!!! La multi ani romani!!!
O mare sarbatoare trebuie sarbatorita iar o forma noua de silicon trebuie neaparat incercata, nu? Si ce era mai potrivit pentru o masa de sarbatoare decat un guguluf umplut cu budinca? Cam asa am gandit eu cand am ajuns acasa cu o forma din silicon abia cumparata de la Lidl. De la gand pana la fapta nu a mai fost mult, asa ca mi-am adunat pe masa ingredientele necesare si m-am apucat de treaba.

Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand din faza de croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua
- 4 linguri tarate ovaz
- 1 lingura tarate psyllium
- 2 linguri eritritol cu stevia (sau 4 linguri indulcitor pudra Clio)
- 3 linguri lapte praf 0.1% grasime
- 1 lingurita esenta de alune cu frisca
- 1/2 pliculet praf de copt
***Umplutura:
- 1 plic budinca cu gust de ciocolata
- 500 ml lapte 1.5% grasime
- 1 lingura eritritol cu stevia (sau 2 linguri indulcitor pudra Clio)


Prima data am preparat budinca conform indicatiilor de pe plic.
Pentru blat am separat albusurile de galbenusuri si am amestecat taratele cu praful de copt si cu laptele praf.
Am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, apoi am adaugat indulcitorul si galbenusurile, continuand mixarea la viteza maxima.




In spuma de oua am incorporat usor, cu ajutorul unui tel, amestecul uscat si esenta de alune cu frisca.



Jumatate din compozitia obtinuta am turnat-o in forma de guguluf.


Am bagat forma de guguluf la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mare, pentru 7 minute, apoi am scos forma din cuptor si am turnat peste blat budinca fierbinte. Blatul nu trebuie lasat mai mult in cuptor, pentru ca se va coace prea tare si budinca nu va mai penetra stratul subtire format la suprafata.


Deasupra am turnat restul de coca si am nivelat frumos.



Am bagat iar forma de guguluf la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu, pentru 45 minute. Dupa acest timp am scos forma din cuptor si am lasat guguluful sa se raceasca peste noapte in forma in care l-am copt.
Este foarte important sa lasati guguluful sa se raceasca cateva ore in forma in care l-ati copt, pentru ca daca il rasturnati pe platou mai repede, guguluful nu-si va pastra forma.


A doua zi am rasturnat guguluful pe platou, l-am presarat cu putin lapte praf 0.1% grasime si l-am ornat cu cateva stelute de zahar pentru decor. Binenteles ca stelutele vor fi indepartate inainte de a manca.




Si acum sa va arat ce frumos este guguluful in sectiune ♥♥♥♥♥


Blatul este foarte pufos si se potriveste de minune cu budinca de ciocolata ♥♥♥
Se taie foarte frumos si foarte usor ♥♥♥


Este foarte gustos si foarte frumos, iar de facut se face foarte usor, deci neaparat sa incercati!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana