duminică, 27 iulie 2014

Lapte de pasare - dukan


Reteta urmatoare am descoperit-o in vechea mea carte de bucate si pentru ca mi-am adus aminte ca era un desert foarte apreciat in copilaria mea, iar reteta este conforma cu dieta Dukan - zile PP (bineinteles ca am inlocuit zaharul din reteta cu indulcitor!), am hotarat sa o fac si eu drep desert intr-o sambata frumoasa.
Fetitei mele i-a placut mult, chiar daca in prima faza cam stramba din nas cand a vazut cum fierb eu albusurile spuma si cum arata rezultatul final.



Ingrediente:
- 1 litru lapte 1.5% grasime
- 3 oua
- 4 linguri indulcitor pudra (Clio)
- coaja de lamaie
- esenta de vanilie
- sare


Am pus la fiert laptele cu esenta de vanilie, coaja de lamaie si putina sare (cat iei in 3 degete).


In doua castroane am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma tare, iar peste galbenusuri am adaugat indulcitorul pudra.


In laptele care fierbea la foc mic, am pus (cu ajutorul unei linguri) mici gramajoare de spuma tare de albus. Le-am lasat jumatate de minut, apoi le-am intors si le-am mai lasat la fiert jumatate de minut minut.


Gramajoarele fierte le-am scos intr-un castron cu ajutorului unei spumiere.


Dupa ce toata spuma a fost fiarta, am oprit focul si am lasat laptele sa se racoreasca 30 minute.
Galbenusurile le-am mixat cateva minute cu indulcitorul pudra, apoi le-am adaugat in laptele racorit si am amestecat bine.


Am pus laptele la fiert pe foc mic, amestecand mereu, pana cand compozitia s-a ingrosat un pic.
Atentie! Daca lasati prea mult pe foc, compozitia se taie!
Compozitia nu este groasa ca o budinca, ci ca un lapte putin ingrosat.
Aceasta compozitie am turnat-o peste gramajoarele fierte de albus si am lasat sa se raceasca bine inainte de a servi.



Interesant, nu? Este un desert foarte bun si perfect pentru a impresiona musafirii.


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana