marți, 15 ianuarie 2013

Budinca de cozonac cu ciocolata


Mutam in frigider dintr-o parte in alta patru felii de cozonac, groase de un deget, de cateva zile. Si pentru ca nu s-a indurat nimeni sa le manance, am hotarat sa fac budinca de cozonac din ele. Junioara m-a rugat sa o las pe ea sa faca. Eu am acceptat, m-am asezat cuminte pe un scaun si am fotografiat tot.

Ingrediente:
- 4 felii cozonac (noi am avut cu nuca, dar acest lucru nu conteaza)
- 2 oua mari
- 1 cana lapte rece
- 2 linguri zahar
- 1 lingurita esenta de rom
- 100g ciocolata (noi am folosit alba)

Feliile de cozonac le-a taiat in patrate si le-a pus intr-un vas de sticla termorezistent.
Vasul nu a fost uns cu nimic inainte, dar nu are cu ce sa strice daca voi alegeti sa ungeti vasul cu ceva unt.


Intr-un castron a spart ouale si le-a amestecat cu telul. Nu mult, ci doar cat sa le ameteasca un pic.





A adaugat zaharul, esenta de rom si laptele si a mai amestecat un pic, pana cand s-a topit zaharul.




Peste cozonac a pus ciocolata, rupta in patratele, apoi a turnat peste ele amestecul aromat de ou cu lapte.




Vasul l-am bagat in cuptor (eu! ca sa nu zica nimeni ca nu am contribuit si eu cu ceva), la foc mediu, pe raftul de sus. Dupa 40 minute arata asa:


Am lasat budinca sa se racoreasca o jumatate de ora, apoi am taiat-o, am pozat-o si am savurat-o.







A iesit extraordinar de buna!!! Moale, pufoasa si aromata smiley1739.gif
Se pricepe junioara mea sa faca mancare, nu? smiley1653.gif

PS Bluzica nu e murdara ci doar uda. Inainte sa se apuce de budinca, a spalat niste pahare. smiley1302.gif

10 comentarii:

  1. Scumpa si serioasa!
    Draguta, joaca-te, joaca-te acum, va veni si timpul cind vei obosi de atita gatit.
    Insa de jucat nu te vei mai juca cind vei creste.
    Las-o pe mami, ofera-i bucuria de a-ti pregati bunuri pe care tu sa le apreciezi.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kyra, cine zice ca daca esti mare nu te mai poti juca? :D Eu nu pierd nici o ocazie :D

      Ștergere
  2. Azi profeţesc: viitor de aur blogul tău are!:))Unele dintre cele mai frumoase amintiri îmi sunt legate de momentele în care mama or bunicile erau la bucătărit. Şi amu văd mâinile înfăinate ale bunicii pentru poale-n brâu or pe ale mamei, pân la coate, în ligheanul mare, galben opărind aluaturi cozonăceşti.Ş-apăi, noi chiar ne jucam zi lumină în faţa /spatele blocurilor! Cum priveşte Maria ta treaba asta cu pozatu şi blogu?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte mandra, iti dai seama :D Se simte foarte importanta si adora sa primeasca laude pentru ceea ce face :)
      Nu pot sa ma laud ca sta mereu pe langa mine sau ca vrea tot timpul sa faca ceva, dar atunci cand se hotaraste, isi ia foarte in serios misiunea si lucreaza foarte frumos si atent :)

      Ștergere
  3. Bravo junioarei tale. Va fi o gospodina desavarsita, mai ales daca le face de placere si cu pasiune. Iar tie, felicitari pt idee!
    Eu sunt o mare adoratoare de budinci de orice fel, si mi-ai dat o idee fantastica. Am si eu ramase niste praji prin frigider, si am gasit cum sa le fac utile din nou. Au deja glazura de cioco, deci nu mai adaug ciocolata, iar de dulci sunt destul de dulci si si aromate, ma gandesc sa adaug doar un plic de zahar vanilat (in loc de rom si cele 2 linguri de zahar), plus lapte & oua. Iti voi zice cum a iesit.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea, multumesc pentru apreciere!
      Abia astept sa-mi spui ce ti-a iesit si daca ti-a placut! :)

      Ștergere
    2. Salut, Cristina. Revin cu impresii dupa ce am "comis" budinca. Este senzationala, f. buna la gust, merge facuta deci si cu prajituri ramase, care sunt ceva mai complexe (cu nuca, crema vanilie, etc), chec cu mac, si altele de genul. Iar faptul ca au avut glazura si ca erau destul dulci au facut totul sa para interesant, "remixat", si bun. Spatiile libere, fiind umplute cu lichid, s-au transformat pur si simplu intr-o crema similara cu cea de zahar ars, care-i cu multe oua si lapte, si e fantastica. La mine a fost nevoie de 4 oua, si 2 cani de lapte, ca erau mai multe prajituri. O mica sugestie pentru fetele preocupate de silueta: merge facuta aceasta budinca si dintr-o paine "a filozofului" ramasa, sau alte copturi dietetice, iar pt indulcire ar fi de ajuns (daca mai necesita) 1 lingurita de indulcitor natural cu extract de stevie.
      Multumim de sugestie inca o data, f. utila ideea, o voi folosi mereu pe post de "cimitir de prajituri", e neasteptat de delicioasa. Te pupic.

      Ștergere
    3. Andreea, tare ma bucur ca ti-a pacut! :D
      Stii ca ai dreptate? Se pot folosi si resturile de prajituri, checuri si chiar paine!
      Painea filozofului din pacate nu poate fi asociata cu grasimi in dieta, deci nu recomand aceasta varianta daca se tine dieta Montignac :)
      Multumesc mult pentru feedback-ul pozitiv! Mai hai in vizita pe la mine! :)

      Ștergere
  4. Ce scumpica e fetita ta, si cate este de concentrata!! Bravo ei si mamicii, ca sunt harnicute amandoua ;) Budinca arata de vis, stau si salivez uitandu-ma la poze :D Pupici

    RăspundeţiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Like Box